Матић: Без бесплатног слања са Алиекспреса због ЛОГИСТИЧКИХ трошкова
02
Aug

Матић: Без бесплатног слања са Алиекспреса због ЛОГИСТИЧКИХ трошкова

Извор: blic.rs

Групи за инспекцијски надзор у области поштанских услуга Министарства трговине, туризма и телекомуникација ове недеље је стигло шест представки у вези са кашњењем пошиљки преко платформе Алиекспреса и оне су послате Пошти Србије на разјашњење, изјавила је данас државна секретарка у том министарству Татјана Матић.

Матић је, коментаришући наводе да пакети који су наручени преко платформе Алиекспреса нестају и о томе да је Србија стављена на црну листу ове компаније, подсетила да су такве информације демантовали и у Пошти Србије, Управи царина, али и од стране Алибабе.

"Представници ове кинеске компаније потврдили су нам да су због тренутне кризе изазване пандемијом вируса Ковид19 неки продавци активни на платформи Алиекспрес отказали политику бесплатне испоруке, јер су повећани логистички трошкови, али да та компанија и даље напорно ради на пружању подршке продавцима у смањењу трошкова отпреме", каже Матић за Тањуг.

Истиче да су из ресорном министарства позвали грађане да се, уколико имају проблема са пошиљкама, обрате Групи за инспекцијски надзор у области поштанских услуга Министарства трговине.

За два дана - од среде до петка ове недеље инспекцији је стигло шест представки и оне су одмах послате Пошти Србије на изјашњење и биће решене у најкраћем могућем року, истиче Матић.

Подсећа да грађани и даље могу да се обрате инспекцијипутем мејла телекомуникације@мтт.гов.рс или подношењем представки на писарницу Министарства трговине, туризма ителекомуникација, Немањина 22-26, у Београду.

Наиме, Удружења "Ефектива" претходних дана упозорило је јавност да се "пошиљкама са Алиекспреса губи сваки траг када стигну у нашу земљу" и да су због тога поједини трговци одустали од слања робе за Србију.

У ЈП Пошта Србије" указују да све пошиљке из међународног саобраћаја прерађују, дистрибуирају и уручују у складу са прописаним процедурама и роковима доставе, одмах по приспећу и обављене царине те да су неосноване оптужбе да пошиљке интернет трговином нестају у Србији и да је за то одговорно то предузеће.

Истичу да су поновним успостављањем токова међународног саобраћаја значајно убрзани и нормализовани токови транспорта пошиљака, за разлику од периода на почетку пандемије изазване вирусом Ковид19, када је транспорт био у прекиду што је изазвало кашњења дела међународних пошиљака од три месеца.

Из Управе царина навели су да евентуално може бити речи о кашњењу услед обуставе авио саобраћаја на самом почетку пандемије корона вируса и да имајући у виду да поштују све процедуре, њихово поступање, тврде, такође ни у ком случају не може бити узрок повећаних трошкова допреме.